Protestantse gemeente Zuiderwoude-Uitdam-Broek in Waterland Protestantse gemeente Zuiderwoude-Uitdam-Broek in Waterland

Onze gemeente is pluriform in opvatting en beleving. Wat ons bindt is de ontmoeting met elkaar en met God. In de wekelijkse kerkdiensten vieren we met elkaar het geloof in de Ene God. Deze rode draad loopt door alle activiteiten van onze gemeente.

Verbinden
Als gemeente willen we blijven inspireren en verbinden. En dienstbaar zijn aan de samenleving waarin wij geplaatst zijn. Niet alleen voor de mensen die de wekelijkse kerkdiensten bezoeken, maar zeker ook voor de mensen in onze dorpen en omgeving die (nog) niet direct bij God en onze kerk betrokken zijn.

Open deur
Mensen uit de buurt die geestelijke of maatschappelijke hulp nodig hebben vinden bij ons een open deur. Wij bieden deze mensen waar mogelijk pastorale en/of diaconale hulp. Op deze manier zijn we van betekenis voor elkaar en voor de buurt. Zo verbinden wij ons aan anderen en inspireren wij elkaar. Dat is belangrijk voor een gemeente.